V tomto článku vám vysvetlíme čo sú spätné odkazy, resp. backlinky a prečo sú tak dôležité pre Google a SEO optimalizáciu.

Čo sú spätné odkazy?

Spätné odkazy sú odkazy z iných webových stránok na vaše webové stránky. Vyhľadávače (u nás predovšetkým Google) hodnotí každý každý z týchto odkazov ako „hlasy“ pre vaše webové stránky.

Prečo potrebujete spätné odkazy?

Ako sme písali, spätné odkazy sú v podstate hlasy od iných webových stránok. Každý z týchto hlasov hovorí vyhľadávaču Google: „Tento obsah je cenný, dôveryhodný a užitočný „. Čím viac takýchto hlasov máte, tým vyššie pozície vo vyhľadávaní dokážete obsadiť.

Použitie odkazov ako hlasovacieho systému pre stránky, nie je nič nové. V skutočnosti spätné odkazy tvorili základ pôvodného algoritmu spoločnosti Google (známeho ako „PageRank“).
Hoci spoločnosť Google počas svojho vývoja urobila tisícky zmien algoritmu, spätné odkazy zostávajú kľúčovým signálom až do dnes.Google seo faktory

Otázkou je: Ako získavate spätné odkazy?

Ako sa vám podarí získať tie typy spätných odkazov, ktoré dostanú váš web na prvú stránku Google?

Je potrebné vytvoriť spätné odkazy, ktoré skutočne fungujú. Nie každý spätný odkaz má totiž rovnakú SEO hodnotu (váhu). Existujú spätné odkazy, ktoré môžu stránke veľmi pomôcť, ale aj tie, ktoré nemusíte ani zaregistrovať.
A sú dokonca aj odkazy, ktoré môžu vašu stránku aj poškodiť.

Inými slovami, ak sa chcete zobrazovať v Google, musíte sa sústrediť na kvalitné spätné odkazy.

Silný spätný odkaz dokáže byť hodnotnejší ako 10 000 odkazov nízkej kvality. Ale ako viete, či je backlink vysoko kvalitný… alebo má nízku kvalitu?
Ako sa ukazuje, kvalitné spätné odkazy majú 5 spoločných znakov. Samozrejme na tento typ spätných odkazov sa chcete zamerať. Následne si ukážeme ako vybudovať správne portfólio spätných odkazov, ktoré vašej stránke pomôžu.

Spoločné znaky kvalitných spätných odkazov

Všetky kvalitné spätné odkazy majú nejaké spoločné vlastnosti. Spolu ich týchto vlastností 5.

1. Spätné odkazy pochádzajú z dôveryhodných autoritatívnych webových stránok

Toto asi nebude žiadne prekvapenie. Radšej by ste dostali backlink z Wikipedie, štátnej inštitúcie, stránky mesta… alebo náhodnej webovej stránky, ktorá vznikla včera?
Ako sa ukazuje, Google to cíti rovnako. Tento ukazovateľ je známy ako „Doménová autorita“. Je to jeden z hlavných hodnotiacich faktorov stránky. V zásade čím vyššiu doménovú autoritu stránka má, tým väčšiu autoritu môže vašej stránke prostredníctvom spätného odkazu preniesť.

2. Spätné odkazy obsahujú relevantné kľúčové slovo

Je dôležité, aby spätné odkazy na vaše stránky obsahovali aj kľúčové slová. Nakoľko sa bavíme o spätných odkazoch, ktoré sú „textové“, vždy máte možnosť túto textovú časť upraviť. Váš spätný odkaz teda nemusí vždy vyzerať takto: „www.domena.sk“. Vhodné je, ak v ňom použijete aj kľúčové slová. S kľúčovými slovami to však nemôžete prehnať. V tom prípade by vás mohol Google penalizovať.

3. Spätné odkazy z obsahovo podobných webov

Spätné odkazy z webov, ktoré obsahovo súvisia s vašou stránkou sú oveľa hodnotnejšie.
Spoločnosť Google chce vidieť, že spätné odkazy pochádzajú z webových stránok, ktoré sú obsahovo podobné tej vašej.
To samozrejme dáva zmysel. Predstavte si, že ste práve publikovali článok o novom maratóne.
V takom prípade spoločnosť Google prisúdi oveľa väčšiu váhu backlinkom zo stránok o maratónoch, behu a fitness v porovnaní s odkazmi z webových stránok, ktoré so športom vôbec nesúvisia.

4. Odkaz je „Dofollow“

Rozlišujeme dva typy odkazov. Dofollow a nofollow. Google, ale aj ostatné vyhľadávače nepridávajú autoritu stránkam na základe spätných odkazov s atribútom „nofollow“. Našťastie prevažná väčšina odkazov na webe je „dofollow“. Preto by ste sa mali sústrediť práve na získavanie týchto spätných odkazov. Takýchto backlinkov nie je nikdy dosť a ich budovanie by nikdy nemalo skončiť.
V prípade odkazov s atribútom nofollow, nie je potrebné sa nimi ani zaoberať. Zdroje spätných odkazov, ktoré majú tendenciu byť nofollow:

  • Komentáre k blogu
  • Tlačové správy
  • Platené reklamy
  • Profilové odkazy

Tieto odkazy nie sú pre SEO tak veľmi užitočné, takže sa s nimi moc neobťažujte. Pokiaľ vaša stránka má reálnu pridanú hodnotu pre užívateľa, dostatočné množstvo nofollow odkazov určite získate aj bez vašej námahy.

5. Odkaz je z domény, z ktorej spätný odkaz ešte nemáte

Predstavte si, že dostanete spätný odkaz z nejakej webovej stránky. Super! Za týždeň získate z tej istej stránky ďalší odkaz a o mesiac znova a znova. Myslíte, že druhý, tretí a štvrtý spätný odkaz bude tak silný ako ten prvý?
Nie! Ako sa ukazuje, opakujúce odkazy z rovnakej domény majú stále nižšiu a nižšiu SEO hodnotu.

Z toho dôvodu je lepšie získať 100 odkazov zo 100 rôznych webov v porovnaní s viac ako 1000 odkazmi z rovnakej webovej stránky.
Podľa viacerých štúdií je množstvo odkazujúcich domén jeden z faktorov, ktorý najviac ovplyvňuje postavenie stránky vo vyhľadávaní Google.


V prípade, že teda chcete získavať kvalitné spätné odkazy, nezostáva vám nič iné, len budovať úžasný obsah, ktorý budú ľudia a iné stránky radi zdieľať.

Potrebujete pomôcť so získavaním spätných odkazov?


Pridaj komentár

Avatar placeholder

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *