S článkami sa stretávate každý deň, či už ich čítate v časopise alebo na internete. Z článkov sa môžete dozvedieť nové informácie zo sveta, môžu mať náučný charakter, ale môžu obsahovať aj popis produktu. Sú výborným zdrojom informácii, keďže v dnešnej dobe sociálnych sietí a internetu sa dajú ľahko šíriť medzi ľudí. Možno si hovoríte, že nechať si napísať článok a zaplatiť za to je zbytočné, veď textový editor a má v dnešnej dobe každý. Treba ale myslieť na to, že aj písanie článkov má určité pravidlá a ich dodržiavanie môže priniesť napríklad lepší vplyv na cieľovú skupinu ľudí.

Aké texty píšeme?

  • PR články,
  • SEO články,
  • Marketingové články,
  • Články do magazínov,
  • Texty na webové stránky,
  • Popis produktov.

Prečo by ste mali chcieť kvalitný článok?

Keď niekto píše článok, vo väčšine prípadov býva hlavnou úlohou odovzdať informácie čo najväčšiemu počtu ľudí. To platí vo viacerých prípadoch – keď niekto píše príspevok na svoj blog, asi chce aby sa jeho názorom mohli inšpirovať ostatní. Ak vedci niečo objavia, tiež chcú aby sa ľudia dozvedeli o ich novom úspechu. A tiež ak má niekto spoločnosť zameranú na výrobu produktu, alebo poskytovanie služby, kvalitný článok môže znamenať zaujatie nových zákazníkov. Je teda celkom jasné, že kvalitný článok na vašej stránke, alebo aj v časopise vám dokáže poskytnúť rôzne výhody.

Čo je podstatou dobrého článku?

Nie je článok ako článok a vníma to asi každý. Určite sa už aj vám stalo, že ste na internete narazili na článok, ktorý bol iba jeden neupravený blok textu. Väčšina ľudí pri pohľade na niečo podobné odíde zo stránky a nájde si iný text na čítanie. Presne tam nastáva problém – podstatou dobrého článku je udržať čitateľa čo najdlhšie. Autor môže čitateľa zaujať obsahom, alebo formou článku. Keď niekto klikne na vašu stránku, oveľa skôr vníma formu ako obsah, preto je práve úprava tak dôležitá. Profesionáli z tejto oblasti presne vedia, ako upútať čitateľa ešte predtým, ako prečíta prvú vetu. Text rozdelený na odseky, správne využívanie podnadpisov, vety ktoré nie sú zbytočne dlhé, správne zvolené obrázky… To je len časť vecí, na ktoré bežný človek pri písaní článku ľahko zabudne, ale profesionál do textu zakomponuje.

PR a SEO články

Ak ste sa ešte s pojmami PR článok a SEO článok nestretli, mali by ste si o nich rozšíriť svoje vedomosti, alebo v druhom prípade si ich nechať písať profesionálmi. Je to totižto oblasť, v ktorej sa už naozaj vyžaduje určitá dávka profesionality. PR článok je písaný so zámerom odkomunikovania produktu alebo služby, ktorú ponúkate a zároveň prilákania väčšieho množstva ľudí na vašu stránku. Pri ich písaní sa dodržiavajú niektoré zásady a využívajú techniky, ktoré slúžia špeciálne na presmerovanie ľudí na váš web. Príkladom je vkladanie spätných odkazov do textu. Tieto odkazy slúžia iba na to, aby ste ľudí dokázali svojim článkom presmerovať na požadovanú lokalitu. Umenie písania PR článkov spočíva v tom, aby zákazník po prečítaní textu chcel aktívne kliknúť na link, ktorý mu v článku ponúknete.

SEO články majú podobný zámer, teda lákanie ľudí na stránku, avšak na dosiahnutie tohto cieľa využívajú iné techniku. SEO je skratka, ktorá v angličtine znamená Search Engine Optimalization. Ide teda o upravenie článku tak, aby ho internetové prehliadače chceli ukazovať na prvých miestach výsledkov. Práve tu prichádza úloha pre odborníkov, lebo prehliadače na určovanie poradia zobrazených výsledkov využívajú pomerne zložité algoritmy a procesy. Je teda potrebné, aby autor článku rozumel ich princípom a následne ich uplatnil pri písaní. Niektoré základná vlastnosti článku, ktoré si si prehliadač všíma, sú veci ako počet slov, členenie textu alebo odkazy na iné stránky. To sú tie jednoduchšie, ktoré boli spomínané aj pri PR článkoch alebo všeobecnom zaujatí potenciálneho zákazníka. V prípade SEO sa ale uplatňuje napríklad aj optimalizácia načítania zdrojového kódu stránky na ktorej je článok uverejnený. A to už sú veci, ktoré človek bez špeciálneho vzdelania v tejto oblasti väčšinou nepozná a teda nedokáže použiť.

Písanie článkov vám dokáže na stránku prilákať veľa ľudí, ale to platí iba v prípade, že uverejňujete kvalitné články. Ak človek má čas, vie sa do istej miery naučiť písať články, ktoré budú dobre prispôsobené svojej úlohe. Avšak v prípade, že je pre vás písanie časovo náročné, najlepšie čo môžete urobiť je zaplatiť si niekoho kto článok napíše za vás. Benefity ktoré to prinesie určite pocítite na návštevnosti vašej stránky, čo by sa malo prejaviť aj na zvýšení predaja vášho produktu.

 

Potrebujete pomôcť s napísaním textov? Napíšte nám správu:

Kategórie: Uncategorized

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *